عماد صفی یاری کیست؟ ماجرای برق گرفتگی

عماد صفی یاری کیست؟ ماجرای برق گرفتگی
570

روایت پدر داغدار پس از حادثه برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی

صحبت های محمد صفی یاری پدر عماد صفی یاری کودکی که پس از بازی پرسپولیس و صنعت نفت دچار حادثه برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد

گزارش شبانه از ورزشگاه آزادی

فاجعه تاسف بار – عماد شش ساله قربانی شد

تیم خبری ورزش سه به محل حادثه تلخ امروز ورزشگاه آزادی رفته و با شاهدین و مسئولان گفت و گو کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، شاهدین عینی ماجرا را چنین روایت می کنند: عماد که از ورزشگاه و تماشای بازی پرسپولیس – نفت برمی گشت حوالی ساعت 9 شب در تماس صورتش با میله داربست که به دکل برق متصل بود دچار برق گرفتگی شدید شد و درگذشت.

عماد متولد 1392 بود. کودکی که برای پشت سر گذاشتن یک روز آخر تابستان، کمی قبل از آغاز فصل مدارس با پدر که غرفه دار یکی از بوفه های ورزشگاه آزادی بود به محوطه مجموعه ورزشی آزادی آمده بود. روزی که با بازی گذشت و به فاجعه ای تلخ و وحشتناک ختم شد.

گروه خبری ورزش سه که برای بازدید از محل حادثه و گفت وگو با پدر عماد صفی یاری به ورزشگاه آزادی رفته بود موفق به این کار نشد چرا که پدر عماد بر اثر تألم و ناراحتی نای ایستادن و حرف زدن نداشت. او که برای توضیح اتفاق در ورزشگاه حاضر شده بود بدترین لحظات زندگی را پشت سرمی گذاشت و با اندوه و گریه ماجرا را با جزییات برای قاضی کشیک و کارشناس برق شرح داد.

در اظهارنظرهای اولیه پیمانکاری که داربست های بازرسی بدنی پیش از گیت های هوشمند ورزشگاه آزادی را نصب کرده مقصر این مرگ شناخته شده و با تکمیل پرونده برای بازجویی به مراکز قضایی معرفی خواهد شد. البته هنوز اظهارنظر روشنی در این قضیه انجام نشده و باید منتظر اتمام بررسی ها و نظر کارشناسی ماند.

مرگ عماد صفی یاری دومین حادثه تلخ این روزهای فوتبال ایران است. مرگهایی که واکنش هایی شدید را در میان مخاطبان و هواداران فوتبال برانگیخته و آنها را نسبت به ادامه عشق ورزی به رشته مورد علاقه شان دچار تردید کرده است.

ورزش سه بازهم این حادثه تلخ را به خانواده وی تسلیت می گوید. خانواده ای که در زمان خواب مسئولان ریز و درشت این حادثه درحال عزاداری هستند.

 

 

عماد صفی یاری - مرگ پسربچه 6 ساله در ورزشگاه آزادی

  • درگذشت پسربچه 6 ساله بر اثر برق گرفتگی در بازی پرسپولیس+ جزئیات حادثه

  • به گفته یکی از مدیران ورزشگاه آزادی، این کودک که فرزند غرفه دار یکی از بوفه های ورزشگاه آزادی بوده، به عنوان تماشاگر در استادیوم حضور نداشته و تنها پدر خود را همراهی می‌کرده است.ایران آنلاین این مصیبت هولناک را به خانواده عماد 6 ساله تسلیت می‌گوید.

    جزئیات درگذشت پسربچه 6 ساله پس از دیدار پرسپولیس-صنعت نفت

    شاهدین عینی ماجرا را این چنین روایت می کنند: عماد صفی یاری که پس از بازی پرسپولیس – صنعت نفت در محوطه ورزشگاه مشغول بازی بود، حوالی ساعت 9 شب در تماس صورتش با میله داربست که به دکل برق متصل بود دچار برق گرفتگی شدید شد و درگذشت.
    گروه خبری ورزش سه که برای بازدید از محل حادثه و گفت وگو با پدر عماد به ورزشگاه آزادی رفته بود موفق به این کار نشد چرا که پدر عماد بر اثر تامل و ناراحتی زیاد توان ایستادن و حرف زدن نداشت. او که برای توضیح اتفاق در ورزشگاه حاضر شده بود بدترین لحظات زندگی را پشت سرمی گذاشت و با اندوه و گریه ماجرا را با جزییات برای قاضی کشیک و کارشناس برق شرح داد.
    در اظهارنظرهای اولیه پیمانکاری که داربست های بازرسی بدنی پیش از گیت های هوشمند ورزشگاه آزادی را نصب کرده بود، مقصر این مرگ شناخته شد و با تکمیل پرونده برای بازجویی به مراکز قضایی معرفی خواهد شد.

    این در حالیست که مدیر مجموعه ورزشی آزادی هم در گفت و گو با خبرآنلاین ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفت: این حادثه غمبار بر اثر سهل انگاری و خطای پیمانکار بعد از دیدار دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت رخ داد. در زمانی که این کودک در نزدیکی دکل روبروی غرفه ها مشغول بازی بود دچار حادثه شد و متاسفانه درگذشت.

    سیف خاطرنشان کرد: این حادثه ارتباطی با گیت های الکترونیک ندارد و قطعا بعد از تشکیل جلسه هیات مدیره، بخش حقوقی مجموعه آزادی علیه پیمانکار اقدام خواهد کرد.

    عماد متولد 1392 بود. کودکی که برای پشت سر گذاشتن یک روز آخر تابستان، کمی قبل از آغاز فصل مدارس با پدر که غرفه دار یکی از بوفه های ورزشگاه آزادی بود به محوطه مجموعه ورزشی آزادی آمده بود. روزی که با بازی گذشت و به فاجعه ای تلخ و وحشتناک ختم شد.

  • مقصر مرگ پسر بچه‌ی 6 ساله در آزادی کیست؟

    گیت

    حادثه ناگواری که پس از بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در خروجی ورزشگاه آزادی رخ داد تامل برانگیز و تاسف‌بار است، موضوعی که ریشه در «امنیت ورزشگاه» دارد.

    به گزارش مشرق، خبر ساده و تلخ بود، جان باختن پسر بچه 6 ساله براثر برق گرفتگی در خروجی گیت‌های بلیت فروشی ورزشگاه آزادی. عماد صفی‌یاری که پدرش با دکه‌ای کوچک در ورزشگاه آزادی ارتزاق می‌کرد، به گفته اورژانس تهران پس از بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان و هنگام خروج از گیت‌های بلیت‌فروشی ورزشگاه دچار سانحه برق گرفتگی شده و جانش را از دست داده است.

    فوت کودک 8 ساله در ورزشگاه آزادی

    موضوع امنیت ورزشگاه‌ها مدتی است که در محافل خبری و رسانه‌ها به طور گسترده به آن پرداخته می‌شود، اتفاقات تلخ پایان فصل لیگ هجدهم فوتبال نشان داد که مقوله امنیت در برگزاری رقابت‌های فوتبال چندان جدی گرفته نشده و متولیان برگزاری رقابت‌های فوتبال برنامه اجرایی و امنیتی مدونی برای برگزاری رقابت‌ها ندارند. فینال جام حذفی فوتبال ایران در فصل گذشته و اتفاقات تلخ اصفهان و تبریز موید این ادعاست.

    اکنون اما آنچه در ورزشگاه آزادی رخ داده، فارغ از این‌که شرح ماجرا چه بوده، موضوعی است که به نظر می‌رسد باید تاملی جدی در آن صورت گیرد. درگذشت پسر بچه‌ای ۸ ساله آن هم به واسطه نصب امکانات حادثه‌زا موضوعی نیست که به راحتی قابل توجیه‌ باشد.

    سیف، مدیر مجموعه ورزشی آزادی پس از این حادثه در گفت‌وگویی اعلام کرده که “سهل‌انگاری و خطای پیمانکار موجب فوت این پسر بچه شده و موضوع ارتباطی به گیت‌های فروش بلیت ندارد”، این در حالی است که پیمان صابریان رییس اورژانس تهران در گفت‌وگویی درباره جزییات این حادثه گفته که “عماد صفی‌یاری که پس از پایان بازی تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت قصد عبور از گیت‌های بلیت‌فروشی الکترونیک ورزشگاه را داشته دچار برق‌گرفتگی شده و فوت کرده است”.

    گزارش‌های میدانی پس از این حادثه نیز نشان می‌دهد که عماد 6 ساله در هنگام خروج از گیت داربست‌های فلزی خروجی ورزشگاه آزادی و در اثر تماس صورتش با این میله‌های فلزی، دچار برق گرفتگی شده و جانش را از دست داده است.

    روایت‌ها و نقل‌ قول‌ها درباره چگونگی رخ دادن حادثه متعدد است اما به نظر می‌رسد در میان این همه تعابیر و تفاسیر مختلف از یک حادثه نباید این نکته را فراموش کرد که برگزاری رقابت‌های لیگ در امنیت کامل و با استانداردهای منطقی حداقل توقع هواداران و فوتبال‌دوستان از مسئولانی است که رقابت‌های فوتبال را برگزار می‌کنند.

    اکنون قوه قضاییه و نهادهای نظارتی نقش مهمی در روشن شدن واقعیت و معرفی متخلف یا متخلفان احتمالی این حادثه دارند. امید است که دستگاه قضایی با دقت نظر و فارغ از تصویرسازی عده‌ای برای کم کردن بار مسئولیت فرد یا افرادی، با جدیت موضوع را پیگیری و در حداقل‌ترین کار ممکن مقصر یا مقصران احتمالی این موضوع را معرفی و مجازات کنند.

.