عکس نوشته ایام فاطمیه برای پروفایل همراه متن تسلیت جدید

عکس نوشته ایام فاطمیه برای پروفایل همراه متن تسلیت جدید
1,348

عکس نوشته با متن تسلیت ایام فاطمیه برای پروفایل , جملات زیبا در مورد شهادت حضرت فاطمه به مناسبت دهه فاطمیه را در ویدناک بخوانید.

ایام فاطمیه از روز پنجشنبه 19 دی ماه 98 از روز شهادت حضرت زهرا به روایت اهل سنت شروع و تا 9 بهمن 1398 به روایت اهل شیعه مجموعه 20 روز می باشد

عکس نوشته ایام فاطمیه برای پروفایل همراه متن تسلیت جدید

مادر امشب زینبت را ناز کن

چشمهای بسته ات را باز من

یا مکن مادر از این خانه سفر

یا که زینب را به همراهت ببر

 

عکس نوشته ایام فاطمیه برای پروفایل همراه متن تسلیت جدید

غرقاب غمم دگر مرا ساحل نیست

جز اشک فراق دیگرم حاصل نیست

ای مرگ بیا ! که زندگی کردن من

بی فاطمه جز خوردن خون دل نیست …

ayam fatemieh

ای تاج سر عالم و آدم زهرا

از کودکی ام دل به تو دادم زهرا

آن روز که من هستم و تاریکی قب

جان حسنت برس به دادم زهرا

تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه

عکس تسلیت برای ایام فاطمیه

 

ayam fatemieh 98

امشب دل سنگ کوچه ها می گرید

یک شهر خموش و بی صدا می گرید

تشییع جنازه غریب زهراست

تابوت به حال مرتضی می گرید

ایام فاطمیه تسلیت باد

 

hazrate fateme

ناگفته ها دارد دل غم پرورت با من

حرفی بزن از گوشه چشم ترت با من

بانوی محجوبم بیا و در میان بگذار

شرح بلایی را که آمد بر سرت با من

 

hazrate fateme shahadat

متن ادبی شهادت حضرت زهرا

این روزها که عزای زهرای اطهر است، صاحب عزای فاطمه (س) را می‌جویم. دلم به روضه مادر عادت کرده است و قلبم با هر نوحه دلتنگ آن غایب از نظر می‌شود. مهدی (عج) جان! فدای پهلوی شکسته مادرتان، بیایید تا مصیبت مادرتان را به خودتان تسلیت عرض کنم.
***
شهادت گل یاس در کویر ناسپاس بر عاشقان با احساس تسلیت باد.
***
ﻗﺎﻟَﺖْ ﻓﺎﻃِﻤَﺔُ ﺍﻟﺰَّﻫْﺮﺍﺀ ﺳﻼ‌ﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ: ﺇﻧّﻲ ﺃُﺷْﻬِﺪُ ﺍﻟﻠّﻪَ ﻭَ ﻣَﻼ‌ﺋِﻜَﺘَﻪُ، ﺃﻧَّﻜُﻤﺎ ﺍَﺳْﺨَﻄْﺘُﻤﺎﻧﻲ، ﻭَ ﻣﺎ ﺭَﺿﻴﺘُﻤﺎﻧﻲ، ﻭَ ﻟَﺌِﻦْ ﻟَﻘﻴﺖُ ﺍﻟﻨَﺒِﻲَّ ﻷ‌ﺷْﻜُﻮَﻧَّﻜُﻤﺎ ﺇﻟَﻴْﻪِ.
ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﻭ ﻋﻤﺮ ﺑﻪ ﻣﻼ‌ﻗﺎﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺪﺍ ﻭ ﻣﻼ‌ﺋﮑﻪ ﺭﺍ ﮔﻮﺍﻩ ﻣﻰﮔﯿﺮﻡ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺍ ﺧﺸﻤﻨﺎﮎ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﺯﺭﺩﻩ‌ﺍﯾﺪ، ﻭ ﻣﺮﺍ ﺭﺍﺿﻰ ﻧﮑﺮﺩﯾﺪ، ﻭ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻼ‌ﻗﺎﺕ ﮐﻨﻢ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩ.

ﺑﺤﺎﺭﺍﻷ‌ﻧﻮﺍﺭ: ﺝ ۲۸، ﺹ ۳۰۳، ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ: ﺝ ۲، ﺹ ۷۲، ﺑﺨﺎﺭﻯ: ﺝ ۵، ﺹ ۵.
***
خیلی‌ها فکر می‌کنند حضرت زهرا جان خود را فدا کرد به خاطر همسرش علی اما این جماعت غافلند و نمی‌دانند که هدف حضرت زهرا دفاع از چیز با ارزش‌تری بود.آری او جانش را فدای امام زمانش کرد. ولی ما برای برد تیم فوتبالمان صادقه‌تر از فرج دعا می‌کنیم. به امید روزی که همه ما سرباز مخلص امام زمانمان باشیم.
***
بر گلستان ولایت تاختن، غنچه را با لاله پرپر ساختن، غنچه زیر خار و خس افتاده بود، باغبان هم از نفس افتاده بود، کاش از قلبم به قبرش راه داشت، کاش زهرا هم زیارتگاه داشت.
***
سهمش از این دنیا مگر چه بود؟ قرار دل و گیرایی دستانت، که در شکستگی‌ها، پهلوی او بود. که همان‌ها را هم برای خاطر غریبش، زیاد می‌دیدند.
***
حضرت محمد (ص): فاطمه پاره تن من است. هر که او را بیازارد، مرا آزرده‌خاطر کرده است و هر که او را شاد کند، مرا خوشحال نموده است.
***
فاطمیه که شروع می‌شود دل برای فاطمه می‌گیرد؛ تمام که می‌شود برای علی…
***
گفتند: فاطمیه کدام است؟ کوچه و چادر خاکی چیست؟ این‌ها همه افسانه‌ای بیش نیستند. آه کشیدم و گفتم: خدا کند.
***
در تاریخ ملت‌های مسلمان و توده‌های محروم در امت اسلامی، فاطمه منبع الهام آزادی و حق‌خواهی و عدالت طلبی و مبارزه با ستم و قساوت و تبعیض بوده است./ علی شریعتی
***
فاطمه (س) یک زن بود، آنچنان که اسلام می‌خواهد. مظهر یک دختر در برابر پدرش، مظهر یک همسر برابر شویش، مظهر یک مادر برابر فرزندانش و مظهر یک «زن مبارز و مسئول» در برابر زمان و سرنوشت جامعه اش./ علی شریعتی

hazrate fateme shahadat hazrate fateme shahadat 98 hazrate fateme shahadat ayamfatemieh hazrate fateme shahadat ayamfatemieh

شمع خموش ما را ، از خانه بردند

تابوت مادرم را شبانه بردند

مدینه در نوای أمن یجیب است

مادر به خانه برگرد ،بابا غریب است

شهر مدینه دگر، زهرا ندارد

باغی که گل ندارد، صفا ندارد

_____________________

لعنت به عدو که روح تقوا را کشت

ایمان و کمال و عشق و معنا را کشت

باز آ و بگیر انتقامی سنگین

از آنکه ز راه ظلم زهرا را کشت

متن تسلیت شهادت فاطمه زهرا

عکس پروفایل تسلیت ایام فاطمیه | سایت ویدناک

 

hazrate fateme shahadat ayamfatemieh

اینجا بقیع است و در مظلومیت حضرت زهرا (س) همین بس که در روز شهادتش دریغ از یک سینه زن، یک روضه‌خوان، یک عزادار…
***
آن شب قوی‌ترین سند غربت علی، تشییع مخفیانه و دفن شبانه دختر پیامبر و همسر امام مسلمین بود. آجرک الله یا مولای…
***
یا فاطمه الزهرا (س) من از کوچه‌های تنگ که می‌گذرم؛ دلم خیلی برایت تنگ می‌شود!
***
عاشق ِ سینه سوخته امامت باش… درست مثل فاطمه (س)
***
یا فاطمه! داغ تو شرح کامل نهج البلاغه است…
***
هر قلبی که دوستدار زهرا (س) و آشفته و بی‌قرار برای بانو است؛ گویا گنجینه هفت آسمان‌ها را در سینه دارد. نه مگر عالم امکان همه هستی و حیاتش را وامدار زهراست؟ مگر نه اینکه خلقت ما از صدقه سر زهرای مرضیه (س) بوده است؟
***
حضرت زهرا (س): پاداش خوشرویی در برابر مؤمن بهشت است.
***
حضرت زهرا (س): کسی که عبادت‌های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.
***
فرشتگان در اضطراب هستند، به در باغ بهشت آتش افکنده شده و بین در و دیوار دخت مکرم بهترین خلق می‌نالد. زمین ضجه می‌زند و آسمان می‌گرید. خاک بر سر دنیا که بعد شهادت فاطمه برقرار ماند.
***
در هر مکان که رفتم، محور را علی علیه السلام دیدم. و این علی (ع) بود که هرشب کنار تربت حضرت فاطمه زهرا (س) مهمان می‌شد و تا سحر گریان بود.
***
ای وای مادرم، دوباره دست به بازویت گرفتی و مرا پریشان کردی، ای وای مادرم، دوباره پهلویت درد گرفت و مرا در هول و ولا انداختی. بمیرم برای تو مادر خوبم. ای وای مادرم، حال تو به اضطرار و ناله رسیده است و من ضجه می‌زنم، ای وای مادرم، حیدر کرار پس از تو در این شهر غریب‌تر از پیش می‌شود و من بر مظلومیت علی گریانم، کاش فدایتان می‌شدم با این جگر خون شده‌ام.
***
ناموس خدا، دختر نبی، همسر حیدر کرار، شفیع خلق به محشر را شهید کردند. نه این غم از دل ما می‌رود و نه کینه انتقام را فراموش می‌کنیم. فقط صبر کرده‌ایم و منتظریم.
***
ای خلق جهان! صورت دختر پیامبر از سیلی نامرد مردمان نیلی شده است. خدایا! عذاب آنکه یاس کبود را آزار داد و به پهلوی مبارک او ضربه زد، هزار هزار برابر کناد.
***
مگر بانوی دو عالم چه گناهی داشت که این گونه او را آزار دادند و شهید کردند؟ مگر ناموس خدا جز حق و حقیقت چیزی می‌فرمود؟ کور باشند و دستشان شکسته باد آنان که پهلوی او را شکستند و فرزندش را سقط کردند.
***
فاطمیه آمده است، یکی به من بگوید مونس، غمخوار و همدم شیعیان کجاست؟ تا کی انتظار بکشیم تا گل نرگس برگردد و بر داغ دل ما مرهم گذارد؟ یا بن الحسن در عزای مادرت برگرد. مردم سراغ صاحب عزا را می‌گیرند.
***
بانو جان! یا فاطمه (س)! هرچه چشم چشم می‌گردانم مزار تو را نمی‌یابم‌، اما قلبم همواره عشق و مهر تو را فریاد می‌زند. مگر می‌توان پهلوی تو بود و شکسته نبود؟

در مدینه ماتمی چون ماتم زهرا نبود

چون به گلزار نبی جز یک گل زیبا نبود

در تمام زندگی داغی برای مرتضی

سخت چون داغ عزیزش حضرت زهرا نبود

 

 

hazrate fateme shahadat ayamfatemieh

.