تولید مثل سنجاب ها، زمان و فصل تولید مثل آنها

تولید مثل سنجاب
820

بیشترین فعالیت سنجاب ها در اواخر فصل زمستان می باشد، هنگامی که فصل جفتگیری فرا می رسد، سنجاب های نر به دنبال ماده ها می افتند، زمانی که دنبال کردن به پایان می رسد زمان عشقبازی آغاز می شود. مراسم دنبال کردن، بر روی درختان با سرعتی بالا رخ می دهد. در این مطلب بر آن شدیم که موضوع فصل تولید مثل سنجاب ها ، زمان و نکات مربوط به این امر بپردازیم. بنابر این به شما پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه گردید.

تولید مثل سنجاب ها، زمان و فصل تولید مثل آنها

تولید مثل سنجاب ها

مدت زمان بارداری در گونه های کوچک سی‌و سه روز و در گونه های بزرگ تری نظیر سنجاب طوسی و نوع روباهی آن (Fox Squirrels) بیش از شصت روز طول می کشد. سنجاب های کوچولو معمولاً در اوایل بهار به دنیا می آیند. تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید تا با زمان و نحوه تولید مثل سنجاب ها آشنا گردید.

زمان و نحوه تولید مثل سنجاب ها

میانگین زایمان سنجاب ها در هر دوره چهار تا نوزاد می باشد. این میانگین با تغییر آب و هوا عوض می گردد. وهله دوم زایمان در اواسط تابستان اتفاق می افتد، البته در صورتی که غذای کافی وجود داشته باشد. در مورد غذای سنجاب خانگی در مقالات گذشته صحبت نموده ایم که با مراجعه به آن می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید. سنجاب های ماده، قوی ترین نر را در فصل جفتگیری انتخاب می کنند. اما بعد از جفتگیری دیگر با آن نر جفت نمی خورد. این طبیعت جهت کاهش زاد و ولد و نگه داشتن گونه ها می باشد.

وزن سنجاب نوزاد هنگام زایمان 31/1035 گرم‌ بوده و بالای 2.54 سانتی متر طول دارد، آن ها در این زمان مو و دندان ندارند و تا شش الی هشت هفته اول قادر به دیدن نمی باشند.

در تابستان اغلب فعالیت سنجاب ها دو الی سه ساعت بعد از طلوع خورشید می باشد، سپس آن ها در بعد از ظهر به استراحت می پردازند، و مجددا دو ساعت قبل از غروب آفتاب شروع به فعالیت می کنند. سنجاب ها پیش از این که هوا کاملاً تاریک گردد برای خوابیدن به آشیانه های خود می روند و به ندرت آشیانه های خود را در تاریکی ترک می کنند.

تولید مثل سنجاب ها، زمان و فصل تولید مثل آنها

در فصل زمستان، سنجاب فعالیت های خود را در آغاز و وسط روز به اتمام رسانده و در آشیانه خود تا روز بعد می ماند. در هنگام توفان زمستانی یا سرمای طاقت فرسا، سنجاب ممکن است روز ها آشیانه خویش را ترک نکند. اما سنجاب های درختی در فصل زمستان به خواب زمستانی فرو نمی روند.

بعضی از سنجاب های زمینی در زمستان به خوابی عمیقی در آشیانه های خود فرو می روند. سنجاب بالغ به طور معمول به تنهایی زندگی می کند اما در سرمای شدید آشیانه خود را با سایر سنجاب ها، جهت نگه داشتن گرمای بدن خود سهیم می شوند. سپس هنگامی که درجه حرارت بالا می رود، مهمان ها آشیانه را ترک خواهند نمود.

.