جفت گیری گوریل و نمایش قدرت گوریل پشت نقره‌ای نر برای جذب جفت | فیلم

جفت گیری گوریل
50,312

 

جفت گیری گوریل و نمایش قدرت گوریل پشت نقره‌ای نر برای جذب جفت | فیلم

گوریل ساکن آفریقا است. گوریل سه زیرگونه دارد که عبارتند از: گوریل سرزمین های پست غربی، گوریل کوهستانی که در خطر انقراض قرار دارد و گوریل سرزمین های پست شرقی.
گوریل ها میمون های ساکت و بزرگ و نجیب و آرامی هستند که در آفریقا زندگی می کنند. اگر چه گوریل ها معمولاً به صورت قاتلانی وحشتناک تصویر می شوند، اما در واقع آنها گیاهخوارانی صلح طلب و خجالتی هستند. این پستانداران بزرگ و باشکوه به خاطر از دست دادن محیط زندگیشان درخطر انقراض قرار دارند.
گوریل ها دستان خیلی بلند (دست هایشان بلندتر از پاهایشان است) و یک بدن بزرگ با قفسه سینه پهن دارند. گوریل های نر خیلی بزرگ تر از گوریل های ماده هستند و تقریباً دو برابر وزن آنها را دارند. گوریل های نر بزرگسال، پشت نقره ای هم نامیده می شوند. به خاطر این که آنها بعد از سن ۱۲ سالگی تکه وصله مانندی به شکل زین از موی نقره ای بر پشتشان پیدا می کنند.
گوریل ها جانوران مهاجمی نیستند. موقعی که جانوری مزاحم آنها می شود، سروصدا زیادی راه می اندازند. اما به ندرت با جانوری رودررو می شوند.
گوریل ها حدود ۵۰ سال در اسارت زندگی می کنند. طول عمر آنها در حیات وحش تنها حدود ۳۵ سال است (مثل بیشتر جانوران، آنها در اسارت طولانی تر زندگی می کنند). گوریل ها اصولاً روی زمین زندگی می کنند (اگرچه آنها در گذشته تکاملیشان در درختان زندگی می کردند). گوریل ها در جنگل های بارانی، جنگل های با زمین های پست وخیس، باتلاق ها و زمین های رها شده زندگی می کنند.
گوریل ها وقتی به طور کامل رشد کرده اند یعنی در سن ۱۰ تا ۱۲ سالگی تولید مثل می کنند. گوریل های ماده برای حدود هشت تا ۹٫۵ ماه باردارند و حدود سه بچه در طول زندگیشان به دنیا می آورند. وزن گوریل های تازه متولد شده در هنگام تولد حدود ۱٫۴ تا ۱٫۸ کیلوگرم است (حدود نصف وزن یک انسان تازه متولد شده).
گوریل های ماده به دقت از بچه شان مراقبت می کنند. بچه گوریل ها در حدود دو ماهگی یاد می گیرند که بخزند (زودتر از انسان) و و قبل از سن نه ماهگی (زودتر از بیشتر انسان ها) می توانند راه بروند. بچه گوریل ها به مدت دو سال و نیم از شیر مادرشان تغذیه می کنند. موقعی که از شیر گرفته می شوند، شروع می کنند به ساختن لانه برای خوابیدن که آن را با استفاده از گیاهان می سازند. گوریل های جوان سه تا چهار سال با مادرشان می مانند. گوریل های نر بزرگسال (پشت نقره ای ها) از بچه گوریل هایی که یتیم شده اند ولی از شیر گرفته شده اند مراقبت می کنند.

جفت گیری حیوانات, حیات وحش, گوریل, گوریل پشت نقره ای

 

.