سرقت پراید تنها در ۲۰ ثانیه!

سرقت خودرو ,سارق فرصت طلب
442

 

خودروی پراید به ویژه مدل‌های پایین‌تر از ۸۶ به دلیل سیستم امنیتی ضعیف و بدنه پلاستیکی آن یکی از خودرو‌های مورد علاقه سارقان برای سرقت است. بر روی این مدل‌ها سیستم ایموبلایزر نصب نشده و بدنه آن نیز استحکام پراید‌های جدید را ندارد.

ایموبلایزر (سوییچ‌های رمزدار) یک نوع سیستم ضد سرقت جدید است که باعث جلوگیری از حرکت ماشین می‌شود. داخل ماشین یک نوع حافظه داخلی وجود دارد که به ECU و سوئیچ مرتبط است و در صورتی که کد وارد شده از طریق سوئیچ خودرو درست نباشد، نمی‌توان ماشین را روشن و حرکت داد.

البته در این میان شاید کم کاری صاحبان خودرو‌های پراید در بالابردن امنیت خودرو‌های خود نیز یکی از علت‌های آمار بالای سرقت این خودرو باشد. نصب سیستم ایموبلایزر بر روی پراید‌های مدل ۸۶، نصب سوییچ مخفی، نصب دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال نیز از راهکار‌های دیگر بالابردن امنیت این مدل‌های پراید است.

اما ویدئویی که به تازگی منتشر شده است سرقت یک خودروی پراید دیگر را در یکی از محلات شهر اهواز به تصویر می‌کشد. در این ویدئو یک خودروی پراید که به نظر می‌رسد پراید مدل ۸۶ به قبل باشد در حالی که توسط مالک آن در مقابل درب خانه پارک شده توسط یک سارق فرصت‌طلب به سرقت می‌رود. این ویدئو نشان می‌دهد که ابتدا سارق درب خودرو را باز کرده و به دلیل پایین بودن سیستم امنیتی ضعیف آن که ظاهرا فاقد سوئیچ مخفی، قفل فرمان و قفل پدال بوده، آن را به سرقت می‌برد.

در ادامه می‌توانید این ویدئو را مشاهده کنید:

.