مردی که قرار بود بمیرد ناگهان زنده شد / در اشنویه رخ داد

مردی قرار بود بمیرد ناگهان زنده شد در اشنویه رخ داد
557

رییس هلال‌احمر اشنویه گفت: یک بیمار که در برف و کولاک محور اشنویه – ارومیه گرفتار و دچار سکته قلبی شده بود با تلاش راهداران و امدادگران هلال‌احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

فخرالدین مام‌علی روز سه‌شنبه اظهار داشت: خودرو حامل این بیمار که شب گذشته از روستای «آلکاباد» عازم بیمارستان بود در محاصره برف و کولاک گرفتار گرفت و متاسفانه وی دچار سکته قلبی شد که با حضور به موقع راهداران و امدادگران هلال احمر به بیمارستان انتقال و از مرگ حتمی نجات یافت.

وی افزود: شب گذشته تا بامداد امروز نیز به ۴۹ دستگاه انواع خودرو گرفتار برف و کولاک در مسیر اشنویه – ارومیه و راه‌های روستایی این شهرستان امدادرسانی شد.

وی با اشاره به گرفتار شدن ۱۴۴ نفر از سرنشینان این خودروها در کولاک شب گذشته، ادامه داد: به ۶ نفر از این افراد در پایگاه امداد نجات جاده‌ای اسکان اضطرای داده‌شد و اقلام خوراکی شامل آب معدنی، بیسکویت و خرما نیز در بین در راه‌ماندگان توزیع شد.

«مام علی »افزود: ۲۱ نفر از نیروهای هلال‌احمر و دیگر نیروهای امدادی اداره راهداری، یک دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو پیکاپ در عملیات امداد شب گذشته بکارگیری شد.

رییس هلال‌احمر اشنویه افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان باید پیش از حرکت نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

امدادرسانی در سوانح جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه‌ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

اشنویه در یک مسیر کوهستانی در آذربایجان‌غربی واقع شده است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد

.