گرگ‌های گرسنه به دنبال خرگوش صحرایی بزرگ | فیلم

گرگ‌های گرسنه به دنبال خرگوش صحرایی بزرگ فیلم
645

خرگوش ها دارای گوناگونی مختلف و انواع نژاد می باشد و در حدود ۵۰ نژاد مختلف از خرگوش در دنیا موجود است و بسته به هدف پرورش دهندگان یعنی (پرورش تجاری استفاده از گوشت ، پشم و یا به عنوان حیوان زینتی و خانگی) مورد پرورش قرارمی گیرند.

خرگوش ها به طور کلی از لحاظ جثه و اندازه به ۳ دسته کوچک جثه ، بزرگ جثه و متوسط جثه تقسیم می شوند. از لحاظ رفتاری ، جنس نر خرگوش نسبت به جنس ماده خجالتی تر و آرامتر بوده و نیز تعیین جنسیت نیز در نوع نر آسان می باشد ، جنس ماده خرگوشها از لحاظ خصوصیات رفتاری سرکش تر و پرخاشگر نسبت به نرها و در برخورد با عوامل بیرونی و بیماری ها مقاوم تر می باشد.

خرگوش ها موجوداتی چند جفتی (یک نر با چند ماده) می باشند ، لذا می توان به صورت یک جفت(یک نر و یک ماده) و یا۱ نر و ۲ ماده و حتی ۱ نر با ۵ تا۱۰ ماده نیز در یک محل نگهداری کرد.خرگوشها در شرایط مناسب توانایی زاد و ولد بسیار بالا را دارا می باشند ، به طوری که حتی درسال ماده ها حداکثر تا ۱۱ بار نیز توانایی آبستنی و بارداری را دارا هستند.

عمل فحلی در ماده های سالم هر۱۶ روز یک بار و پزیرش نر و جفت گیری و بهترین زمان جفت شدن روز۱۴ فحلی است. دوره آبستنی به طور میانگین در انواع نژادها مختلف متفاوت است معمولاً نژادهای مینیاتوری زمان بارداری طولانی تری نسبت به نژادهای بزرگ دارند ، معمولاً طول بارداری ۳۳ روز می باشد.دو روز بعد از زایمان خرگوش ماده توانایی بارداری مجدد را دارامی باشد. بچه خرگوش ها بعد از زایمان عریان(بی مو) ، کر و نابینا می باشند ، بعد از دو روز از تولد توله خرگوش موهای آن شروع به رشد می کند ، حدوداً در روز دهم گوش و چشم ها باز می گردد. تعداد بچه ها در هر زایمان ۱ تا ۱۸ نوزاد و تعداد پستان های مادر ۸ تا۱۰ سر پستان می باشد.توله خرگوشهای تازه متولد شده ، حداکثر ۴ هفتگی از شیر مادر تغذیه می کنند.

.