گل خاطره انگیز ماریو مانژوکیچ به رئال مادرید

گل خاطره انگیز ماریو مانژوکیچ به رئال مادرید
423

لیگ قهرمانان اروپا ۱۷–۲۰۱۶ شصت و دومین دوره از مسابقات فوتبال باشگاه‌های برتر اروپا و بیست و پنجمین دوره لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. دیدار نهایی در ورزشگاه میلنیوم شهر کاردیف ولز برگزار شد که در نهایت تیم فوتبال رئال مادرید توانست با نتیجه ۴ بر ۱ حریف خود تیم فوتبال یوونتوس را در ۹۰ دقیقه شکست دهد و برای دومین بار پیاپی و دوازدهمین بار در مجموع فاتح این جام شد.

فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۷ (انگلیسی: 2017 UEFA Champions League Final) دیدار نهایی شصت و دومین بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا میان دو تیم مطرح اروپا برگزار شد.

ورزشگاه میلنیوم که ۷۴ هزار و ۵۰۰ نفر گنجایش دارد در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد و مجهز به سقف جمع‌شونده است که برای بسته و باز شدنش به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

این استادیوم پس از ورزشگاه کابویز واقع در تگزاس آمریکا دومین ورزشگاه سرپوشیده بزرگ جهان به‌شمار می‌رود.

در فینال لیگ قهرمانان اروپا، در نهایت تیم فوتبال رئال مادرید توانست با نتیجه ۴ بر ۱ حریف خود تیم فوتبال یوونتوس را در ۹۰ دقیقه شکست دهد و برای دومین بار پیاپی و دوازدهمین بار در مجموع فاتح این جام شد.

همچنین تیم فوتبال رئال مادرید توانست به عنوان نمایند یوفا سهمیه ورود به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۷ که در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد را کسب نماید؛ ضمن اینکه این تیم در مقابل قهرمان لیگ اروپا ۱۷–۲۰۱۶، یعنی تیم فوتبال منچستریونایتد تحت عنوان سوپر جام اروپا ۲۰۱۷ قرار گرفت و شیاطین سرخ را ۲–۱ مغلوب کرد.

ورزشگاه میلنیوم در کاردیف میزبان مسابقه فینال بود.

.