43,223

جفت گيري سگ به انگلیسی Dog mating : نحوه صحیح جفت گیری سگ و فیلم و عکس از جفتگیری سگ ها را در این مطلب از سایت حیوانات ببینید.

آیا میدونستید سگ ها چگونه جفت گیری می کنند؟

برای جفت گیری سگ چه شرایطی لازم است؟

دو حیوان را در محلی آرام و بی سرو صدا قرار داده و آنها را باهم تنها گذاشت. این زمان بین 24 تا 48 ساعت بوده و ظرف این مدت حداقل 2 بار جفت گیری باید انجام شود. بهتر است دو حیوان از قبل با هم آشنا شده باشند تا احتمالا واکنش بدی نسبت به هم نشان ندهند.

در ابتدای ملاقات دو سگ هیجان زده شده و به سر و روی هم خواهند پرید. هر چند وقت یک بار ایستاده و خوب یکدیگر را بو می کنند و میلیسند. این بو کردن بیشتر اندام های تناسلی را شامل می شود.

نحوه جفت گیری سگ

بعد از اینکه سگ نر و ماده خوب یکدیگر را بو کردند و با لیسیدن اندام های تناسلی یکدیگر و مالیدن زبان هایشان به یکدیگر برای جفت گیری به تفاهم رسیدند. استشمام کردن ، لیس زدن ، سگ ماده آمادگی خود را برای جفتگیری با ایستادن و نگه داشتن دمش در یک طرف نشان می دهد . حیوان نر که در این حالت بسیار هیجان زده شده سگ ماده را به سمت موقعیت مناسبی هدایت کرده و از پشت روی او میپرد.

سپس با دو دست خود پهلوهای حیوان ماده را از قسمت پشت لگن گرفته و آلت خود را وارد مهبل سگ ماده می کند. سگ ماده هم به این موقعیت کمک کرده و در طول مدت جفت گیری محکم و استوار در زیر سگ نر می ایستد.

دم خود را بالا آورده و به کناری داده و با بلند کردن قسمت تحتانی بدن عمل دخول را تهسیل می کند. جفت گیری با حرکات متوالی و سریع از سگ نر شروع شده و در این وضعیت سگ نر که در حال مصرف انرژی بسیار زیادی است به شدت له له زده و تمام سعی خود را می کند که عمل جفت گیری را به درستی انجام دهد.

بعد از حدود 5 تا 10 دقیقه حرکات شدید و متوالی آلت سگ نر به نعوظ کامل رسیده و حیوان نر به طور غریزی از پشت حیوان ماده پایین می پرد ولی آلت تناسلی او که در این مدت به شدت متورم شده در مهبل سگ ماده باقی می ماند و قفل می شود.

این قفل شدن در اثر تورم آلت تناسلی سگ نر و وجود یک قطعه استخوان در آلت تناسلی و نیز انقباضات عضلات صاف دیوارۀ واژن ایجاد شده و نشانۀ صحت جفت گیری است. در این حالت پای مخالف سگ نر به هوا بلند شده و در صورتی که حیوان پای خود را از پشت سگ ماده رد کند دو سگ از ناحیۀ پشت بهم می چسبند و آلت تناسلی سگ نر 180 درجه در مهبل می چرخد.

در این وضعیت هرگز سعی نکنید دو سگ را ترسانده، هیجان زده کرده یا از هم جدا کنید. زیرا این کار علاوه بر اینکه می تواند باعث وارد شدن آسیب یا حتی پارگی مهبل سگ ماده شود ممکن است به شکستگی آلت تناسلی سگ نر هم بی انجامد.

در وضعیت قفل شده دو سگ یا از پهلو و یا از پشت در کنار هم قرار می گیرند و تا زمانی که حالت تورم آلت سگ نر دوام داشته باشد وضعیت قفل شدن ادامه دارد. قفل شدن دو سگ ممکن است بین 20 دقیقه تا نیم ساعت هم ادامه یابد و با خروج اسپرم و بر گشت آلت تناسلی نر به وضعیت عادی دو حیوان از هم جدا شده و جفت گیری پایان می یابد.

بعد از حدود 20 دقیقه ، قفل باز می شود ، سگها از یکدیگر جدا شده ، و هر دو از هم کناره گیری می کنند تا برای تمیز کردنشان خود را بلیسند.

وقتی که خود را بطور کامل تمیز کردند، سگها ممکن است بایکدیگر شروع به بازی کردن یا استراحت کنند

بعد از آن نیز دو سگ یکدیگر را لیسیده و بو میکنند و احتمالا تشنه خواهند بود.

عکس های جفت گیری سگ Dog mating

    عکس های جفت گیری سگ Dog mating عکس های جفت گیری سگ Dog mating جفت گیری سگ Dog mating جفت گیری سگ Dog mating عکس های جفت گیری سگ Dog mating

جفت گيري سگ Dog mating

.