39,141

جفت گیری گاو به انگلیسی Cow mating : نحوه جفتگیری گاو و فیلم آموزش‌ فحلی و جفت گیری گاو شیرده در طویله و روش‌ تولیدمثل گاو برای دامداران را در سایت حیوانات ببینید.

تلاش گاو نر برای جفت گیری با ماده

نحوه جفت گیری گاو نر و ماده

گاو هم به مانند دیگر حیوانات با جفت گیری باردار می شود پس اهمیت بالایی دارد جفت گیری گاو صورت بگیرد. نحوه جفت گیری در گاو به این صورت است که ابتدا باید زمان فحلی شدن گاو فرا برسد تا گاو ماده آماده پذیرش جفت گیری باشد که از خود علائمی نشان دهد تا گاو نر جفت گیری را با آن انجام دهد. به انجام رفتارها و علائمی که از سوی گاو ماده چون عصبی بودن، سرپا ایستادن یا سواری دادن به گاوهای دیگر حتی گاو ماده فحلی بودن گاو می گویند.

به میل جنسی گاو ماده و انجام رفتارات و حرکات متفاوت چون سواری دادن به گاوها، ترشح مایعات زیاد در واژن و… فحلی بودن گاو می گویند که مدت زمان آمادگی گاو ماده برای عمل جفت گیری با گاو نر است. زمان فحلی بودن بیشتر گاوها در ساعت ۶ بعدازظهر تا ۶ صبح فرداست که بهترین زمان برای تقلیح مصنوعی گاو است.

روش تشخیص فحلی در گاو

گاو ماده با نشان دادن علائمی از خود که عمده ترین آن اجازه به سواری دادن تمام گاوها می باشد خود را آماده جفت گیری می کند.

جفت گیری گاو Cow mating

علائم و نشانه های فحلی بودن گاو

  1. سر پا ایستادن گاو ماده و اجازه به سواری دادن دیگر گاوهای نر حتی گاوهای ماده ای که فحل نیستن
  2. عصبی بودن، نا آرامی
  3. تورم فرج و خروج ترشحات آبکی از واژن
  4. کاهش تولید شیر و کاهش مصرف خوراک
  5. کنارگیری از گله
  6. انبساط مردمک چشم می باشد
  7. گاوی که فحل شده معمولا دارای کپل و کشاله ران آلوده می باشد و موهای ابتدای دم آشفته می باشد
  8. دیر رفتن به سالن شیردهی

با افزایش میل جنسی گاو ماده و جفت گیری گاو نر با گاو ماده آبستنی گاو صورت می گیرد و با زایش گوساله مسلما سودآوری شما از گاوداری بیشتر می شود. اما توجه داشته باشید حتما برای جفت گیری نیازی به خود گاو نر نیست حتی با تلقیح مصنوعی امکان بارداری کردن گاو ماده نیز وجود دارد.

اسپرم گیری از گاو هنگام جفت گیری

به هنگام جفت گیری می توانید عملیات اسپرم گیری گاو انجام دهید تا بتوانید با همان اقدام به عملیات تلقیح مصنوعی گاو کنید. با اسپرم گاو حتی می توانید بیش از صد گاو ماده را به روش تلقیح مصنوعی آبستن کنید.

چگونه می توان فهمید که یک گاو آماده همسر است

بلوغ بلوغ بستگی به ویژگی های نژادی دارد و زمانی شروع می شود که سن آنها 9 تا 22 ماه باشد. با این وجود، چنین حیوانی جوان و قوی نباید اتفاق بیفتد – این می تواند بر فرزندان منفی تاثیر بگذارد و بدن ناکافی بدن زن را تضعیف کند و عملکرد شیر را کاهش دهد.

معمولا گاو ها در سن 16 تا 17 ماه آماده بارداری هستند. یک شاخص مهم این است که حیوانات وزن 60-70٪ از هنجارهای وزن یک فرد بالغ از نژاد مربوطه را به دست می آورند.

در گاوهایی که به بلوغ رسيده اند، هر 24 ساعت روزانه 17 تا 24 روز طول می کشد و 2-6 روز طول می کشد و شکار جنسی خود را از 8 تا 18 ساعت به طول می کشد، بسته به ویژگی های فردی حیوان. در مورد یک گوساله زن، این چرخه چند هفته پس از زایمان شروع می شود، اما فقط باید 1.5 تا 2 ماه پس از زایمان دوباره تمیز شود

حیوان تنها می تواند در طول این دوره بارور شود و مهم است که زنان بالغ را 1-2 بار در روز به منظور تشخیص نشانه هایی از استروژن در زمان.

در این وضعیت، رفتار حیوانات تغییر می کند، ممکن است به شرح زیر باشد:

  • گاو شروع به رفتار غیرمعمول و ناخوشایند می کند.
  • زن به طور مرتب در جستجوی یک مرد به دنبال مردی می رود؛
  • گاوهای دیگر به چنین زنانی می آیند و سر خود را روی کروپ یا پشت سر می گذارند، sniffing، لیسیدن و فشار دادن در ناحیه تناسلی خارجی شروع می شود؛
  • اگر گاو در گله وجود داشته باشد، گاو بلافاصله به او اجازه نخواهد داد: اول، مرد آن را خراب می کند و آن را در ناحیه vulv فشار می دهد، سر خود را روی پشت قرار می دهد، منتظر است تا آن را به خود جلب کند؛
  • اگر شکار جنسی در چند گاو شروع شود، آنها شروع به مقابله با یکدیگر می کنند، ممکن است شروع به ضعف کنند.

هنگامی که شما متوجه تغییرات بالا در رفتار حیوانات، سپس باید به چنین تغییرات فیزیولوژیکی ذاتی در ابتدای استروس توجه کرد:

  • دم ماده به طرف بالا برده شده و جنین های خارجی را باز می کند؛
  • ولو بزرگ و پر از خون است؛
  • تخلیه چسبناک بدون رنگ از وولوم رخ می دهد؛
  • دیگر گاوها، در طی آزار و اذیت مشخصه ای از این دوره، موهایشان را روی پشت و کراو و ریش خود رها می کنند و می توانند پشت گاو را با گرما ببندند

اگر در طی گاو گاو شکار جنسی آغاز شد و جفتگیری با یک گاو نر رخ داد (شاید حتی با یک)، دقیق ترین نشانه این رویداد به دلیل سوزش واژن توسط آلت مردانه خواهد بود. این پدیده می تواند بیش از یک روز طول بکشد.

گاوها و جوجه ها باید در روز دوم یا سوم قرار داشته باشند، زمانی که آنها دارای مخاطی ضخیم هستند و هنگامی که حیوانات دیگر بر روی آنها پرش می کنند، بی حرکت می مانند.

+

مهم است! گاوها در طی شکار جنسی ممکن است خطرناک باشند، به ویژه هنگامی که به تنهایی نگهداری شوند. در غیاب دیگر اعضای گله، گاو ماده ممکن است تلاش کند از یک فرد صعود کند. گاو نیز خطرناک است، زیرا شروع به دیدن رقیب در چنین جسم بزرگ به عنوان یک شخص می کند.

جمع آوری بول

بلوغ گاوها به طور متوسط ​​در سن 8 ماهگی رخ می دهد، اما این مرد جوان مجاز به رفتن به گاو نمی شود تا 70٪ از وزن طبیعی یک حیوان بالغ. معمولا گاو در سن 1.5 سالگی گاو استفاده می شود و در ابتدا گاو کوچک گاو (تا 25 سر) مجاز است

هنگام انتخاب یک گاو بازدمی، عوامل زیر باید مورد توجه قرار گیرند:

  1. شاخص های عملکرد والدین. پدر گاو باید دارای فرزندان متعدد و با کیفیت بالا، دختر گاو و همچنین مادر نامزدی برای یک سماندار باشد، باید با تولید شیر بالا و میزان چربی مشخص شود. در نظر گرفته شده به عنوان بیرونی خوب، اندازه و شکل پستان، وزن.
  2. پارامترهای خارجی گاو، افزایش وزن بدن.
  3. ویژگی های نژاد
  4. کیفیت دانه. تعیین زمانی که مرد بین 12-14 ماه باشد.
  5. موفقیت مفهوم. گاوها شروع به کاهش گاوها از یک سالگی می کنند و شمار بازدیدکنندگان موفق به شمار می روند – حداقل باید 50٪ باشد. هنگام انتخاب چندین مرد، آنها با حداکثر تعداد مفهوم موفقیت در شرایط مساوی در یک تیرانداز متوقف می شوند.
  6. امتیاز فرزند فرزندان به دست آمده در نتیجه حوادث اول تحت نظارت قرار می گیرند و کیفیت تولیدی آنها ارزیابی می شود. اگر افزایش شاخص های تولیدی وجود داشته باشد، گاو در نظر گرفته می شود مناسب قبیله

آیا می دانید؟ یک گاو نر 60 تا 80 ماده را برای جوش دستی و برای تلقیح مصنوعی 250-400 گاو را پوشش می دهد. در ابتدا، یک مرد جوان مجاز به پوشش دادن 60-80 نفر در سال است.

راه جفتگیری

امروزه انواع مختلفی از تلقیح گاوها وجود دارد، اما با انتخاب هر گونه جفتگیری حیوانات باید برنامه ریزی و کنترل شوند. باید از روابط نزدیک نیز اجتناب شود و حیوانات پرورش حیوانات باید شناسایی شوند

عکس های جفگری گاو Cow mating

  جفت گیری گاو Cow mating جفت گیری گاو Cow mating جفت گیری گاو Cow mating جفت گیری گاو Cow mating

جفت گیری گاو Cow mating

 

.