نبرد غزال‌های نر برای جفت‌گیری | فیلم

جنگ غزال‌های نر برای جفت‌گیری فیلم
678

 

هضم علوفه برای حیوانات علفخوار بسیار طول می‌کشد و لذا برای سیر شدن باید مقادیر فراوانی علف بخورند.این یعنی به معده و شکم ‌های بزرگ نیاز دارند پس جثه‌های آن‌ها نیز به تبع آن بزرگ است.رژیم غذایی علفخواران سبب می‌شود آنها ۱۶ ساعت از روز را مشغول به چریدن باشند و در نتیجه زمان کمی برای سایر وظایف “مهم” آنها باقی می‌ماند.

غزال‌های کاب اوگاندا فراوانترین گونه آنتلوپ در دره ریفت غربی هستند.آنها برای مراسم جفت‌گیری پیچیده خود وقت زیادی می‌گذارند.کاب‌ها یک زمین مخصوص برای نبردهای جفت‌گیری دارند که با عنوان “لِک”  شناخته می‌شود.لک جایی است که نرها برای مبارزه جمع می‌شوند و سر و کله ماده‌ها نیز برای انتخاب جفت مناسب پیدا می‌شود.نرها برای مبارزه بهترین نقطه دشت را انتخاب می‌کنند و برای پیروزی با یکدیگر مبارزه می‌کنند.تمام این کارها برای تحت تاثیر قرار دادن جانور ماده است چراکه ماده‌ها در انتخاب جفت مناسب بسیار مشکل پسند هستند.

ماده‌ها به دنبال نری با قوی‌ترین ژن‌ها می‌گردند. قویترین نر نیز در پایان مبارزات در بهترین موقعیت یعنی درست وسط لک قرار می‌گیرد.بعد از انتخاب جفت نر توسط ماده، غزال ماده به او اجازه می‌دهد تا بدنش را برای اطمینان از آمادگی برای باروری و هورمون‌ها بو کند. غزال ماده هر ۲۰ روز آماده باروری می‌شود اما تنها طی چند ساعت تمایل به جفت‌گیری دارد، بنابراین وقت زیادی برای تبادل احساسات نمی‌ماند.پس از انجام جفتگیری ماده تحت حمایت نر قدرتمند قرار می‌گیرد.

جفت گیری حیوانات, جفتگیری حیوانات, حیات وحش, غزال, فصل جفت گیری

.