بلعیده شدن اسب آبی توسط تمساح‌های گرسنه | فیلم

بلعیده شدن اسب آبی توسط تمساح‌های گرسنه فیلم
563

تمساح ها طیف وسیعی از جانوران از جمله ماهی ها، پرندگان، لاک پشت ها و حتی آهوها را می خورند.جنسیت تخم های تمساح ها بسته به دما تعیین می شود. نرها در دمای بالاتر (گرما) و ماده ها در دماهای پایین تر به وجود می آیند. به نظر می رسد که تمساح ها ۳۵-۵۰ سال در طبیعت زندگی می کنند. طول عمر آنها در اسارت می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد و به ۶۰-۸۰ سال برسد. در حال حاضر، هیچ روش علمی ای برای تجزیه و تحلیل سن تمساح ها وجود ندارد.

طول بیشتر تمساح ها در حیات وحش از ۴ متر تجاوز نمی کند اما وزن آنها به بیش از ۲۷۰ کیلوگرم می رسد. هم کروکودیل ها و هم تمساح ها آرواره هایشان را به یک شکل روی هم قرار می دهند. فک بالایی آنها درواقع ادامه و گسترش یافته جمجمه شان است.تمساح ها نسبت به سم مار ایمن نیستند اما پوست بسیار سختی دارند و پشت آنها با صفحاتی استخوانی حفاظت می شود. ممکن است که همین صفحات استخوانی جلوی نفوذ نیش مار به بدن تمساح ها را بگیرند. تمساح می تواند با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت بدود و این سرعت را در مسافتی کوتاه حفظ کند. کروکودیل ها و تمساح ها یکی نیستند. کروکودیل ها بزرگ ترند، آرواره شان V شکل است و حتی وقتی آرواره شان به طور کامل بسته است برخی از دندان هایشان را می توان دید. تمساح ها کوچک ترند، آرواره های U شکل دارند و وقتی آرواره هایشان بسته است دندان هایشان را نمی توان دید.

برخلاف خزندگان که قلبشان ۳ حفره ای است، قلب تمساح ها و کروکودیل ها ۴ حفره ای است و آنها از این نظر به پرندگان و پستانداران شباهت دارند. شواهد اخیر نشان می دهد که تمساح ها (همچنین کروکودیل ها) و دایناسورها جد مشترکی داشته اند. بنابراین هرچند که آنها به همراه سوسمارها، مارها و لاک پشت ها به عنوان خزندگان طبقه بندی شده اند، اما درواقع بیشتر شبیه به پرندگان هستند که اجداد مستقیم آنها دایناسورها بوده اند. جد خزندگان و پرندگان در یک زمان زندگی می کرده اند. تمساح ها برای تنظیم دمای بدنشان به منابع خارجی متکی اند. بنابراین برای کنترل دمای بدنشان به هوا یا آب گرم تر یا خنک تر می روند. تمساح ها در دمای بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتی گراد فعال ترند.

.