34,660

جفت گيري سگهای سرابی و جنگ سگ سرابی

جفت گيري سگ سرابی و فیلم جنگ سگ سرابی با کلیپ جوفت گیری سگ های سرابی در زمان جفت گیری سگ ها را در سایت حیوانات انیمالز ویدیو ببینید.

جفت گيري سگهای سرابی

جنگ سگ سرابی

معرفی سگ سرابی

سگ سرابی ( Sarabi ) یک از نژاد های برتر سگ در ایران می باشد که آوازه این نژاد سگ ایرانی باعث شده است که سگ سرابی در کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس نیز یافت شود. شباهت نژاد سگ سرابی به نژاد سگ های جنگی دیگر مثل سگ پشدر و سگ کانگال باعث شده است که خیلی از افراد تازه کار نتوانند فرق بین این سگ ها را تشخیص دهند.

از عمده ترین دلایل برتری و محبوبیت این سگ در ایران قدرت و جسارت آن می باشد ، سگ سرابی با اینکه جزو برترین سگ های نگهبان می باشد ولی به خاطر بی لطفی هایی که در مورد این نژاد صورت گرفته است ، سگ های سرابی بسیار کم پیدا شده اند حتی در شهر سراب که زادگاه اصلی این سگ می باشد ، سگ سرابی اصیل نسبت به گذشته بسیار کم شده است.

سر بزرگ ، پنجه های قدرتمند ، پاهای قوی و فک بزرگی که این سگ دارد ، باعث شده است که این نژاد به یکی از خطرناک ترین نژادهای سگ در ایران تبدیل شود.

 

ویدیو معرفی سگ سرابی

 

 

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی

سگ سرابی اصیل

 

مشخصات نژاد سگ سرابی اصیل

این سگ ایرانی به دلیل قدرت ، قدمت و فیزیک سالمی که دارد بسیار مشهور و محبوب می باشد.

مردم جهان این سگ را بانام هایی مانند ” ماستیف ایرانی ” ، ” شپرد ایرانی ” و ” سگ سرابی ” می شناسند.

مردم ایران بخصوص قسمت شمالی ، این سگ را به عنوان یک سگ نگهبان در برابر دزد ، خرس و گرگ به کار می گرفتند. و درضمن در حال حاضر نیز تعداد زیادی از افراد ایرانی از سگهای سرابی به عنوان نگهبان خانه ، باغ ، ویلا ، کارگاه و گله هایشان استفاده می کنند.

با توجه به بررسی هایی که صورت گرفته ، سگ سرابی جزو یکی از قویترین و بزرگترین نژاد های سگ در جهان می باشد.

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی
سگ سرابی

خصوصیات فیزیکی و جسمانی سگ سرابی

زادگاه سگ سرابی یعنی شهر سراب که در آذربایجان شرقی واقع شده است یک منطقه کوهستانی و سرد است. به همین خاطر این سگ یک نژاد قدرتمند و سرسخت می باشد.

نژاد سگ سرابی ( ماستیف ایرانی ) آمادگی کامل برای هرگونه شرایط و آب وهوایی را دارد و این حیوان یک سگ کوهستانی و جان سخت می باشد.

بهتر است بدانید که نژاد این سگ مناسب برای آب و هوای متعادل و سرد می باشد و زندگی در هوای گرم برای این سگ بزرگ ایرانی کاری سخت است.

پوست سگ همانند بسیاری از سگ های نگهبان و قدرتمند دولایه می باشد ، به گونه ای که لایه زیرین یک عایق دما در زمستان سرد و تابستان گرم می باشد و لایه بیرونی آن یک عایق مقاوم در برابر آب و برف می باشد.

بهتر است بدانید که پوست ضخیم و محکم این سگ باعث شده که در هنگام مبارزه و دفاع در مقابل حیوانات وحشی دیگر زخم های وخیمی برندارد و خون زیادی از دست ندهد.

این پوشش پوستی به سگ سرابی اجازه می دهد که در شرایط آب و هوایی متفاوت مقاوم باشد و تعادل دمایی بدن خود را حفظ کند.

ارتفاع سگ سرابی در حدود ۷۵ تا ۹۰ سانتی متر برای جنس نر و ۷۰ تا ۸۵ سانتی متر برای جنس ماده می باشد.

وزن این سگ ایرانی برای جنس نر حدود ۶۰ تا ۹۰ کیلو گرم و برای جنس ماده در حدود ۵۵ تا ۸۰ کیلوگرم می باشد.

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی
سگ سرابی بزرگ

طول عمر سگ سرابی

سگ سرابی به دلیل اینکه بعد از سن بلوغ ، در طول زمان هیکل و وزن بسیار زیادی می گیرد زندگی برایش در صورت عدم تحرک بعد از مدتی سخت می شود.

توجه داشته باشید که فعالیت و تحرک از ملزومات زندگی سگ های سرابی می باشد که در صورت عدم وجود تحرک باعث خشم و سستی این سگ می شوید که بعد از مدتی این سگ ممکن است دچار افسردگی و ضعف عضلانی شود.

به توجه به سبک زندگی که این سگ ایرانی دارد طول عمری حدود ۱۲ تا ۱۷ سال دارد که نسبت به تعداد زیادی از نژاد های مختلف سگ خارجی بسیار زیاد می باشد.

 

مشخصات ظاهری سگ سرابی

به صورت کلی و با توجه به بررسی هایی که صورت گرفته است ، سگ سرابی در دو گونه پرمو و کم مو وجود دارد که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و فقط تفاوت آشکار آنها در موهای پوستی آنها می باشد.

نژاد سگ سرابی اصیل در رنگ هایی مثل خاکستری ، قهوه ای روشن ( مایل به زرد ) یا سوخته کم رنگ و حنایی وجود دارد.

این سگ اغلب چهره ای سیاه و خاکستری دارد ( به نوع و رنگبندی بدن آن بستگی دارد ) و گوش هایی خاکستری و سایه ای رنگ دارد. همچنین دارای استخوان هایی قوی و بلند با سری بزرگ و گردنی کشیده و تنومند می باشد.

بدن و سیستم فیزیکی این سگ ایرانی بسیار منظم و زیبا می باشد که به راحتی و با سرعت می تواند عکس العمل نشان دهد.

اندازه چشم های این سگ متوسط و بادامی شکل می باشد که زیبایی خاصی به سگ سرابی بخشیده است. رنگبندی چشم های این سگ ایرانی از قهوه ای پررنگ مایل به قهوه ای روشن می باشد.

ظاهر و تیپ سگ سرابی شباهت بسیار زیادی به سگ کنگال ( یک نژاد سگ بزرگ از کشور ترکیه ، سیواس ) دارد. دلیل این شباهت به علت نزدیکی منطقه سراب به سیواس ترکیه می باشد که هر دو نژاد یک نوع سگ کوهستانی هستند.

خصوصیات نژاد سگ سرابی

علت اینکه می گویند سگ سرابی یک سگ نگهبان ، وحشی و خطرناک است ، به دلیل این است که این سگ دارای دندان های تیز و فک بسیار قدرتمندی می باشد که در یک گاز گرفتن می تواند استخوان یک فرد را خرد کند و گوشت آن را از بدنش جدا کند.

سگ سرابی که یک نژاد از سگ های ایرانی می باشد ، دارای خصوصیات و خلقیات بسیار ارزشمندی می باشد. این سگ بسیار وفادار ، محافظه کار ، شجاع ، قدرتمند ، بااعتماد به نفس ، پرانرژی و مودب می باشد.

رفتار و عملکرد این سگ ایرانی نسبت به موقعیت و شرایط می تواند تغییر کند ، بگونه ای که این سگ در کنار مربی و صاحب خویش بسیار مودب و ساکت می باشد ولی زمانی که خطری آن و یا افراد آن خانه را تهدید کند ، سگ سرابی بسیار خشن و بی ترس در مقابل آن خطر ایستادگی می کند.

این سگ نسبت به افرادی که نمی شناسد بسیار محافظه کار رفتار می کند و ابتدا می ایستد و با بلند کردن نسبی دم ، گوش دادن و با نگاه کردن خطر را می سنجد و در صورت لزوم به آن حمله می کند.

سگ سرابی یک سگ چوپان می باشد و این سگ دوست و یار بسیار خوبی برای چوپان می باشد که هم نظم خاصی به گله می دهد که گوسفندان پراکنده حرکت نکنند و هم گوسفندان را از خطر حمله سایر حیوانات وحشی محافظت می کند.

 

خطر میکس کردن و انقراض نژاد سگ سرابی اصیل

در سال های اخیر به دلیل کم لطفی برخی از مربیان و نگهداران سگ سرابی، اقدام به میکس این سگ اصیل با سایر نژادهای سگ بزرگ و جنگی می کنند تا به خیال خود قدرت و جنگندگی آنها را افزایش دهند، در حالی که بی خبر هستند که با این کار هر دو نژاد ترکیب شده نابود شده و خصوصیات ناب نژادها تبدیل به خلق و خوی نامتعارف و همچنین مشکلات سلامتی (کج شدن استخوان ها) و همچنین از بین رفتن قدرت جنگندگی و شجاعت سگ های میکس شده می گردد.
اما متاسفانه میکس های بسیار زیاد این ماستیف ایرانی، سگ سرابی را تا مرز انقراض برده و دیگر به سختی می توان یک سگ سرابی با خون خالص و اصیل پیدا کرد.

برای خرید هر گونه از نژادهای سگ نگهبان و گارد حتما از یک فرد با تجربه کمک بخواهید تا گرفتار نژادهای میکس و بیمار نشوید.

 

معرفی و آشنایی بیشتر با نژاد سگ سرابی اصیل

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی

جفت گيري سگهای سرابی

سگ سرابی یکی از بهترین نژادهای سگ هستش که میشه برای نگهبانی ازشون استفاده کرد. این نژاد سگ ها بسیار باهوش هستن و البته به محیط اطراف‌شون هم بسیار حساس هستن! یکی از ویژگی های بارز سگ سرابی که احتمالا از تصویرش هم متوجه شدین، جثه بسیار بزرگ و بدن قدرتمند اونهاست!بی شک می توان گفت که سگ سرابی یکی از شجاع ترین نژاد سگ ها است که می توان برای مراقبت و مواظبت از اموال و دارایی خود و کله ها از آن استفاده کرد.

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی

این سگ ها اگر به خوبی تربیت بشن، میتونن از مکان ها و منازل شما به خوبی محافظت کنن. سگ سرابی که اونو به نام ماستیف ایرانی هم میشناسن، در برابر حیوانات وحشی خیلی بی پروا هستن و حتی به حیوانات وحشی بزرگتر از خودشون هم ممکنه حمله کنن! وزن سگ های سرابی نر چیزی حدود 60 تا 100 کیلوگرم هست و در صورتی که در طول روز فعالیت مناسب بدنی داشته باشن، میتونین اونا رو تو خونه هم نگهداری کنین.

سگ سرابی ایرانی که به ماستیو ایرانی یا سگ گله ایرانی هم معروفه، یه گونه از سگ نگهبان گله ست که بومی شمال غربی ایرانه. چوپان های ایرانی ، قرن ها از این سگ برای نگهبانی از گوسفندها در مقابل گرگ ها، خرس ها ، شغال ها و حیوان های دیگه استفاده کردن. سگ های سرابی ایرانی از نیرومندترین سگ های جهانند.

ویژگی های سگ سرابی

سگ سرابی ، دارای بدن سفت و عضله ای ، گردن کلفت ، سر پهن و بدن استوار است.

 

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی

این سگ ها برای تحمل شرایط سخت ، غذای کم و هوای نامساعد پرورش داده شدن.ای نوع سگ میانگین 12 تا 17 سال زندگی می کنه. لایه زیرین پوستی ، عایقی در برابر سرمای شدید زمستان و گرمای سوزان تابستان ایجاد می کنه و لایه ی بیرونی در مقابل آب و برف نفوذ ناپذیره. این ترکیب پوششی باعث میشه که دمای داخلی بدنش رو به راحتی تنظیم کنه . همچنین پوستش به اندازه ای ضخیم است که از ایجاد زخم در مقابل گاز گرگ و خرس جلوگیری می کنه. پوشش این سگ به رنگ حنایی کمرنگ یا خاکستری یا برنز با مقدار زیادی از موهای سیاه است. دارای صورتی سیاه و گوش هایی به رنگ سیاه یا سایه مانند است. همچنین اندازه ای بزرگ، استخوان بندی خوب و ماهیچه هایی منقبض و سری مقاوم داره. گردنش دارای کمی قوس و همچنین قدرتمند و اندازه ای متعادل است و مقدار مو در این ناحیه بیشتر از بقیه نواحی بدنشه. بدون اغراق ،ابعاد بدنش خوب و کاربردیه و نه چاقه و نه لاغر.

چشم هاش سایزی متوسط، شکلی بادامی و رنگی بین قهوه ای تیره تا کهربایی روشن دارن و از هم فاصله دارن. سگ سرابی دو نوع موی بلند و کوتاه داره. این سگ از لحاظ ظاهری خیلی شبیه کانگال(نوعی سگ درشت هیکل ترک) است چون محل پیدایششون خیلی نزدیکه اما تفاوت هایی هم با هم دارن. یه سری سگ سرابی کمیاب هم وجود داره که کل بدنشون مشکی رنگه. سگ گله ی ایرانی فک محکم و دندان های تیزی داره و گازهای وحشتناکی میگیره.

 

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی

خلق و خو

سگ سرابی وفادار، تنومند، قدرتمنده و حس حمایت نسبت به بقیه داره و همچنین دارای تحمل و چالاکی تحسین برانگیزه. اگه خوب تربیت شده باشه، نسبت به تغییر موقعیت هشیاره، با آگاهی موقعیت خطرناک رو تشخیص و بهش پاسخ میده و اگه لازم باشه شجاعت به خرج میده. حتی ممکنه نسبت به آدم هایی که نمیشناسن، خشونت نشون بدن.

 

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی

وقتی به چیزی شک بکنن، می ایستن و دم رو بالا می برن و به حالت هشیار نگه می دارن و همچنین گوسفندها رو وادار می کنن که کنار هم جمع بشن تا ازشون مراقبت کنن. بعضی اوقات وقتی با گرگی مواجه میشه ، موفق میشه که اونو بترسونه اما اگه شکارچی سر موضع خودش بایسته، مجبور میشه باهاش بجنگه. برای قرن ها ، از سگ سرابی برای محافظت از املاک ، گله، کشتن گرگ ها و شکار خرس استفاده شده. همچنین با خانواده ی صاحبشون مثل یه گروه دوست رفتار می کنه و با وفاداری و از خود گذشتگی ازشون محافظت می کنه.

 

 

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی

ظاهر

رنگ های مورد قبول در سگ سرابی، حنایی کمرنگ، خاکستری ، برنز یا مشکی ست. قد این نوع از سگ بین 75 تا 90 سانتی متر برای نرها و 70 تا 85 سانتی متر برای ماده هاست. همچنین در شرایط مناسب، وزن نرها بین 60 تا 90 کیلوگرم و وزن ماده ها بین 55 تا 80 کیلوگرم است.

جفت گيري سگهای سرابی در سایت انیمالز ویدیو

جفت گیری سگ سرابی و جنگ سگهای سرابی

زمان جفت گيري سگهای سرابی,سن جفت گیری سگ,جفت گیری سگ با گربه,اپارات جفت گیری حیوانات,تصاویر جفتگیری سگها,زمان جفت گیری سگ ژرمن شپرد,کانال جفت گیری حیوانات,سگ سرابی

.